Impresszum | Előfizetés  
  2024. április 19., péntek
Emma

 
 
Nyomtatható változat
Kritika (3,5)
Kilencedik mennyország
2009-04. szám / Szalóky Bálint

Ebben az évtizedben mintha Hollywood is felkarolta volna a geronto-mozit (lásd Egyre távolabb, Schmidt története vagy a Clint Eastwood utolsó színészi munkájaként beharangozott Gran Torino), pedig az idős korról eddig inkább csak az európai művészfilm beszélt szívesen.
A „műfaj” azért még tartogat kiaknázatlan területeket Amerika számára; nem valószínű például, hogy hamarosan drága stúdiófilmekben kellene szembesülnünk a hatvanasok szexuális életének részleteivel. A tavaly Cannes-ban debütált, német Kilencedik mennyország ezzel ellentétben nem lacafacázik, rögtön egy intenzív szexjelenettel indít. Később megismerjük a szereplőket is: a hatvanas évei közepén járó Ingét (az alakításáért Európa Filmdíjra jelölt Ursula Werner), aki immár három évtizede él házasságban Wernerrel (Horst Rehberg). A nyugdíjas családi békét egy mindenki számára teljesen váratlan esemény töri meg: az asszony összemelegedik a nála jóval idősebb, de még mindig ereje teljében lévő Karlal (Horst Westphal), és viszonyát meg sem próbálja titkolni szerettei előtt. Andreas Dresen alkotása, bár elsősorban szexjeleneteivel hívta fel magára a figyelmet, nemcsak a párnák közt merész, de a lelkek terén sem áll meg a felszínen.

Kilencedik mennyország
Wolke Neun
Német, feliratos film
hirdetés

Rendező: Andreas Dresen
Főszereplők: Ursula Werner, Horst Rehberg
98 perc
Forgalmazó: Cirko Film – Másképp Alapítvány
Bemutató: február 12.

vissza
vissza a lap tetejére | nyomtatható változat



 
 
Színház | Mozi | Zene | Art | Családi | Könyv | Gasztro
Kapcsolat | Impresszum | Előfizetés | Médiaajánlat
2009-2023 Copyright © Pesti Műsor