Impresszum | Előfizetés  
  2024. április 26., péntek
Ervin

 
 
Nyomtatható változat

Művészek és menedzserek – Arts & Business Kft. estje
2009-06. szám / Szepesi Krisztina

Bájos a káosz a színpadon, ahogyan a Magyar Táncművészeti Főiskola hallgatói Chopinre improvizálnak. Az élő muzsikát a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem tanulói adják. A táncosok először közülünk bújnak elő, mintha valóban egyformák lennénk, pedig nem.
Mert a Művészek és Menedzserek est róluk szólt, a leendő előadó- és képzőművészekről. Azokról a fiatalokról, akiknek szükségük van a segítségre, hogy előlépjenek. Február 27-én a Szépművészeti Múzeum különleges atmoszférájú tereiben rendezték meg az estet az Arts & Business Kft. szervezésében, a Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola főszponzori segítségével. Az üzleti szféra képviselői belepillanthattak az öt művészeti egyetem és főiskola munkájába, vagyis lehetőséget kapott maroknyi fiatal művész, hogy megmutassa, mit tud. A Színház- és Filmművészeti Egyetem például – Ascher Tamás rektor szerint is stílszerűen – Brecht és Weill Koldusoperájából hozott részleteket Hegedűs D. Géza végzős osztályának előadásában. Hiszen ez most valóban a pénzről szól, még akkor is, ha nem szívesen mondjuk ki. A Moholy-Nagy Művészeti Egyetem textiltervező szakos hallgatói is pontosan tudják ezt, akik vadonatúj ruhakölteményeiket mutathatták be a közönségnek, néhol valóban izgalmas ötleteket és textilkreációkat felvillantva. És talán nem meglepő, hogy a Magyar Képzőművészeti Egyetem festő hallgatói is részt vettek az esten képeikkel és egy épületben állíthattak ki Gauguinnel, Rodinnel vagy Delacroix-val.

Suhajda László, az Arts & Business vezetője, az est egyik ötletgazdája szerint eredményes volt a kezdeményezés.
– Látok hajlandóságot az üzleti szféra részéről, ami azért még mindig sokkal inkább kíváncsiság. Kíváncsiak arra, mivé tudja kinőni magát ez a kezdeményezés. Az egyetemek nyitottak, Batta András úr, a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem rektora mondta, hogy mindenképpen folytatnunk kell, sőt, fel is vetette egy nyári workshop-tábor ötletét fiatal művészeknek. Valójában azt szeretnénk elérni, hogy a megnyirbált marketingbüdzsékből is jusson támogatás a kultúrára, de úgy, hogy nem konkrét projekteket akarunk eladni, nem pénzt akarunk kérni, hanem például rendezvényeket szerveznénk, ahová mi vinnénk a fellépőket, vagyis munkát akarunk biztosítani a művészeknek – mesélt a cég terveiről Suhajda László, aki elmondta, már az is nagy eredmény, hogy a meghívottak szép számban megjelentek és többek nyitottnak bizonyultak további beszélgetésekre.

Az est egyik szponzoraként volt jelen a Gála Eseményszervező Kft. részéről Varga András marketing és ügyfélkapcsolati igazgató, aki elmondta, 1992-ben alakult cégük tavaly óta rendelkezik saját kreatív osztállyal, és örömmel támogatják az ehhez hasonló újszerű megoldásokat.
– Jelentős támogatással, az önköltségi ár alatt dolgoztunk a rendezvényen. Az ilyen üzenetértékű eseményeket érdemes támogatni, és úgy látom, van is rá kereslet. Egy pályázatot is kiírtunk az Iparművészeti Egyetem számára a Gála formaruháinak megtervezésére, mellyel lehetőséget szeretnénk adni a fiatal tervezőknek. Az est meghívottai szavazhatnak majd a nekik legjobban tetsző pályaművekre. A beszédek egyikében hangzott el, hogy a legszimpatikusabb szponzor az, aki nem akarja megnevezni magát. Szerintem ez egy kicsit álomszerű, nem hinném, hogy egy marketinges könnyen magyarázná el a cégvezetőnek, hogy jók voltunk mi így névtelenül is, vagyis szükség van az ilyen eseményekre.
hirdetés


A lelkesedés a támogatói oldalról is tapasztalható, Dr. Balogh István, az Agrár Munkaadói Szövetség elnöke egyenesen úgy fogalmazott, sokkal több dolog történt itt, mint egyszerűen szponzorálás.
– A magyar társadalomnak szüksége van erre, és az, hogy ez belülről termelődött ki, vagyis hogy összeállt az öt egyetem, önmagában is csodálatos. A mai válsághelyzetben nemcsak a gazdaságnak, hanem a társadalomnak is meg kell újulnia, amiben a kultúrának is nagy szerepe van, ehhez azonban össze kell fogni. Ma Magyarország az európai kutatás-fejlesztés központja. De pont ugyanolyan kiváló művészeink vannak, mint tudósaink. Ezeknek az embereknek azonban nincs menedzserük, ha pedig van, az is külföldi. Az ország akár menedzserközponttá is válhatna Kelet-Közép-Európában. Önmagunkat is kell menedzselni, és ezt láttam ezen az esten.

Magyarországon az összes támogatás baráti, bizalmi kapcsolaton alapul. Ez nem Hollywood, ahol minden pincér színész és minden színész marketingszakember. Mindkét oldalnak meg kell értenie, hogy szükség van a segítségre és talán a Művészek és Menedzserek estje elindítja a kommunikációt.


vissza
vissza a lap tetejére | nyomtatható változat



 
 
Színház | Mozi | Zene | Art | Családi | Könyv | Gasztro
Kapcsolat | Impresszum | Előfizetés | Médiaajánlat
2009-2023 Copyright © Pesti Műsor