Impresszum | Előfizetés  
  2024. április 20., szombat
Tivadar

 
 
Nyomtatható változat
Kritika (5)
Most jó elkárhozni!
2009-22. szám / Sári Júlia

A Tiger Lillies a Trafóban

Nagyon ritkán, de vannak olyan koncertek az ember életében, amelyekre mindig fájdalmas visszagondolni: fájdalmas, mert vége lett, pedig akár az örökkévalóságig lehetett volna hallgatni

és látni és érezni, és ezen a veszteségen képtelenség felülkerekedni. A világhírű brit Tiger Lillies két estés perverz-horror-cirkusza a Trafóban (szeptember 25–26-án) pontosan ilyen előadás volt, és nem is csoda, hogy azóta is viktoriánus korabeli kurvákkal és sorozatgyilkosokkal álmodom. Martyn Jacques, az apokalipszis vidám, tangóharmonikás előfutára és társai, a faarcú bőgős, Adrian Stout és az önmaga paródiáját alakító, pufók dobos, Adrian Huge, Seven Deadly Sins című előadásukon a lélek legrútabb bugyraiba engedtek betekintést, az emberi természet legpiszkosabb titkait teregették ki, sötét és elvetemült humorral – és ez felért egy megtisztulással! Mert nem kell ahhoz gyerekeket és öregasszonyokat lerugdosni a lépcsőn, nagy farkú, púpos, perverz szörnyetegnek, férfiakat megfojtó kí­gyó­dé­mon­nak, szadista stricinek vagy tetőtől talpig tetovált sarki prostinak lenni, hogy az ember mégiscsak magára ismerjen a torz tükörben, amelyet elé tartanak ezek a vándorkomédiások, miközben fekete dildóval verik a zongorát, halott kisbabával dobolnak, és kasztrált hangon, baljós grimaszokat vágva züllött szexualitásról, kevélységről, véres gaztettekről, drogról, földi és bibliai pokolról énekelnek. A tébolyult bohócra maszkírozott énekeshez, a fűrészen játszó bőgőshöz és a gumikalapáccsal garázdálkodó doboshoz egy ponton további szürreális figurák csatlakoztak az Örkény Színház társulatából – Für Anikóval, Pogány Judittal és Csuja Imrével a köreikben –, hogy előadjanak két dalt a zenekar Jógyerekek képeskönyve című sokkoperájából, amely a csalóka cím ellenére tulajdonképpen rosszgyerekekről és azok jól megérdemelt, szenvedéssel teli haláláról szól, természetesen nagyon kedves, estimese-hangulatú tálalásban. Körülbelül ötödik ráadás gyanánt pedig még egy jazz-klasszikust, az örök Autumn Leevest is eljátszották – mondanom sem kell, hogy sajátos értelmezésben –, és a közönség azzal a megnyugtató érzéssel hagyhatta el a nézőteret, hogy ha ilyen a pokol, hát megéri elkárhozni!
hirdetés



vissza
vissza a lap tetejére | nyomtatható változat



 
 
Színház | Mozi | Zene | Art | Családi | Könyv | Gasztro
Kapcsolat | Impresszum | Előfizetés | Médiaajánlat
2009-2023 Copyright © Pesti Műsor