Kritika (2,5) Hibrid 2010-13. szám / Kovács Gellért
Mondhatnánk, hogy az egyesek szerint fontos, mások szerint inkább csak fontoskodó sci-fi-féleségeket készítő Vincenzo Natali (Kocka, Nothing) gyomorforgatásban és letargikus hangulatban igen erős új filmje olyan aktuális, mondhatni, égető kérdéseket feszeget, amelyekre mindenképp érdemes odafigyelni. Hiszen nem másról lenne itt szó, mint egy százperces felkiáltójelről, amely nem először és vélhetően nem utoljára hívja fel figyelmünket a génmanipuláció veszélyeire. Igen ám, de mit csináljunk egy olyan filmmel, amelyben a főszereplő kutatópáros egyik fele, konkrétan Adrien Brody egy nagyjából fele-fele arányban állati és emberi DNS-ből megalkotott, behúzható szárnyakkal és mérget rejtő farokkal is rendelkező, ovális fejű nőstényszerzettel létesít szexuális kapcsolatot? Sírjunk vagy nevessünk? Persze gusztus dolga az egész, mindenesetre elég nehéz komolyan venni egy olyan mozit, amelyben az általában hiteles Sarah Polley versenyez a szintén jobb sorsra érdemes Brodyval, hogy melyikük képes a legtöbbször trendi kockafejet vágni biokémiai kísérleteik során. Natali nyilván sok mindent megnézett a hasonló témakörökben nagyságrendekkel izgalmasabban fogalmazó David Cronenbergtől, s bizonyára a Hibrid producere, Guillermo del Toro is nagy hatással volt rá – ám mindez sajna még nem hozta ki belőle az igazán fantáziadús, alkotói lendületet. A Hibrid nézőinek ezért be kell érniük a válogatottan ronda teremtményekkel, a cinikus, ám igen bárgyú végkifejlettel – és a már említett, hú de bátor közösülős jelenettel.
Hibrid
(Splice)
Kanadai-amerikai, feliratos film | hirdetés
|
|
Rendező: Vincenzo Natali
Főszereplők: Adrien Brody, Sarah Polley, Delphine Chanéac
104 perc
Forgalmazó: Budapest Film
Bemutató: 09. 23.
|
vissza |
|
| |