Kritika (2) Koszorúslányok 2011-05. szám / Szalóky Bálint
A producerként, íróként és rendezőként is tevékeny Judd Apatow kétségkívül a kortárs hollywoodi vígjáték meghatározó, ha nem a legmeghatározóbb alakja (habár nagyon jön fel a Másnaposokkal befutott Todd Phillips is). A komédia jelenlegi királya
összeszokott társasággal dolgozik, alkotótársait és színészeit szívesen viszi magával filmről filmre. Azonban az ő produceri szimata sem tévedhetetlen. Az olyan remek komédiák, mint a 40 éves szűz, a Felkoppintva és a Lepattintva mellett már eddig is be-becsúszott pár gyengébb darab: ilyen becsúszó darab az indokolatlanul hosszú Koszorúslányok is, mely a képzeletbeli Apatow-ranglista legalján debütál. Pedig az ötlet, hogy elrugaszkodjunk a jól bevált férfi-nézőponttól, egyáltalán nem elvetendő. Miként az sem, hogy az eddig főként másodhegedűs szerepekben látható Kristen Wiig ezúttal nagyobb teret kap komikai tehetsége kibontakoztatására (Wiig a forgatókönyv társszerzője is), csak hát a végeredmény, az hagy nem is kevés kívánnivalót maga után. Ne kerteljünk: ez az egész koszorúslányok közötti érthetetlen féltékenykedősdi, nyakon öntve a főszereplőnő önértékelési válságával, egyáltalán nem működik. A figurák túl sablonosak és harsányak, egy ételmérgezéses jelenetben pedig Apatowék ismeretlen területre tévednek – a testnedvekkel való explicit játszadozás a Farrelly testvérek (Keresd a nőt!, Elhajlási engedély) sajátja, és mindenki jobban jár, ha az is marad.
Koszorúslányok
(Bridesmaids)
Amerikai, feliratos film | hirdetés
|
|
Rendező: Paul Feig
Főszereplők: Kristen Wiig, Maya Rudolph, Rose Byrne, Jon Hamm
125 perc
Forgalmazó: UIP-Duna Film
06. 09.
|
vissza |
|
| |