John Purkiss – David Royston-Lee Énmárka 2011-05. szám / Illés Mihály
„Tedd magad eladhatóvá!” – ez az alcíme a brit szerzőpáros sikerkönyvének, amely erősen válságterméknek tűnik. Ebben a gazdaságilag (is) vérzivataros időszakban ki ne vágyna arra, hogy végre jó alaposan fölfedezzék,
és olyan összegeket kínáljanak nyilvánvalóan nélkülözhetetlen munkájáért, amit már maga is kicsit szégyell…
Recesszióban nagy a keletje az önmegvalósítás, önfelépítés tuti receptjeinek. Hogy önámítást már ne is említsünk persze. Érdemes szkeptikusan nyúlni az ilyen áltudományos tankönyvekhez, amelyek a boldoguláshoz vezető utat kínálják, az Énmárka azonban közel sem akkora humbug, mint aminek tűnhet. A könyv alaptétele szerint az énmárka az, amit mások mondanak rólunk, amikor kilépünk a szobából. Hm, ez elgondolkodtató, és tényleg nem mindegy, mit gondolnak rólunk mások, őszintén (vagyis értsd: sohasem szemtől szemben). Hát ezt pont nem fogjuk megtudni ebből a kézikönyvből, igazság szerint még azt sem, hogy hogyan tudjuk befolyásolni a rólunk alkotott összképet. Az is problémás, hogy a könyvben hozott példák sajnos legtöbbünk számára végtelenül távoliak, nehéz mélységében átérezni, hogy Beckham miért igazolt a Manchesterből a Real Madridba, és onnan miért állt tovább Amerikába. A személyes döntések és botladozások legtöbbünknél nem itt kezdődnek, de mindezzel együtt a könyv jó és hasznos, töprengésre késztető gondolatokat fogalmaz meg.
Ha csúcsmenedzseri fizetést nem is tudunk elérni az elolvasása után, de azt biztosan végiggondoljuk, végignézzük, hogy mi is van fent személyünkről a világhálón, hogyan állunk kapcsolatépítés, kapcsolatrendszer dolgában, tudatosan terelgetjük-e a karrierünket és a többi sikerfaktort. Énmárka ide vagy oda: ahogyan lefogyni sem lehet pusztán diétázós sikerkönyv elolvasásával, David Beckhamek sem leszünk tőle. Sajnos. Vagy szerencsére? (De jó lenne tudni, mit gondolnak mások!) | hirdetés
|
|
HVG Könyvek
283 oldal, 3900 Ft
Kritika (4)
|
vissza |
|
| |