Impresszum | Előfizetés  
  2024. április 18., csütörtök
Andrea, Ilma

 
 
Nyomtatható változat
Kritika (4,5)
Karácsony Artúr
2011-11. szám / Kovács Gellért

Hogyan készítsünk olyan mesefilmet a Mikulásról, amely egyszerre képes képviselni az ünnepkör hagyományos üzeneteit és felmutatni a 3D-től manapság elvárt látványvilágot, ám ugyanakkor szellemességével több kört is ráver a témában született hasonló darabokra?

A csattanós választ a Hollywoodnak is bedolgozó (most éppen a Sonynak segédkező), sprintelő csibékért és sok más, gyurmaeredetű mókás állatkodásért, de legfőképpen az Oscar-díjas Wallace és Gromitért felelős brit Aardman Stúdió szállítja az idei szezonra. A Karácsony Artúr képi ötletekkel és kedves poénokkal egyaránt te­le­szórt, számítógéppel animált, míves alkotás. Többek között meg­tud­hat­juk belőle, hogy miféle kommandós logisztika szerint osztják az ajándékokat a mindenkori Mikulást segítő manók (elfek); meg­vizs­gál­hat­juk, milyen hatással van az afrikai vadállatok gravitációs viszonyaira a varázslatos rénszarvasok bűvös repülőereje, s tippeket kaphatunk arra is, hogy ha úgy hozza sorunk, miképpen formázhatunk felhőkből mutatós hóembert. Mindezek mellett pedig sokadszorra megmelengeti a szívet a legkisebb fiú, ez esetben a Mikulás más­od­szü­lött­jének tör­té­ne­te, aki most egy nyugdíjazott Mikulás, konkrétan a protkós nagypapa segítségével őrült légszánkózásba kezd, hogy határidőre eljuttassa a kimaradt utolsó ajándékot az azt megillető, angol csemetének. Kül­de­tésük sikere nem lehet kérdés – mint ahogy az sem, hogy a Karácsony Artúr pompás szórakozás. És most az sem csak reklámszöveg, hogy az egész családnak.
hirdetés




vissza
vissza a lap tetejére | nyomtatható változat



 
 
Színház | Mozi | Zene | Art | Családi | Könyv | Gasztro
Kapcsolat | Impresszum | Előfizetés | Médiaajánlat
2009-2023 Copyright © Pesti Műsor