Impresszum | Előfizetés  
  2024. április 24., szerda
György

 
 
Nyomtatható változat
Kritika (4)
Martha Marcy May Marlene
2011-12. szám / DD

Mással is megesik, hogy I ♥ Haneke feliratú pólóban rendez filmeket, az ifjú Sean Durkint sem illetheti egy rossz szó, hogy első nagyjátékfilmjéhez fogódzókat keresett. Márpedig a vészjósló minimalizmus és a

minimalista szimbólumok, metaforák egyre szélesedő esztétikai ös­vé­nyén a nagy osztrák rendező az első számú turistavezető. Egyszerű mesét mond el Durkin, ahol a mesélés módján bukik vagy áll minden – és áll itt minden, mint a jegenye.
Elsősorban persze a hajamnak kéne, elvégre thrilleresen zúgnak a fák, ahogy Martha/Marcy May fut az erdőben, hogy megszabaduljon attól a közösségtől, szektától, ahová rejtélyes módon érkezett, és ugyanilyen sötétszürkésen hullámzik a tó, melyből minduntalan vízi hullák fel­buk­ka­ná­sát várjuk. De leginkább csak a tudatalattiban teszünk kisebb fürdőzéseket, minekutána az időrenddel is kellően megkavart tör­té­net­sí­kok (úgymint Martha szabadulása előtti és utáni történetek) kellően feszültségteljesek lesznek. Mintha a rendező ügyes bűvész módjára mutatná, mi mindent tud, még egy és még egy labdát vesz a zsong­lőr­kö­dés­be, ami egy picit rá is ül a filmre, de ezt az erőlködő bizonyításvágyat nehéz elkerülni egy első film esetében. A mutatvány azért sikerül: egyszerre tudjuk eltávolítva és belülről nézni az eseményeket, megérteni a feleket, sőt, átélni egy hasadóban lévő tudat érzéseit, ami nem rossz teljesítmény.

Martha Marcy May Marlene
Amerikai, feliratos film
hirdetés

Rendező: Sean Durkin
Főszereplők: Elizabeth Olsen, Sarah Paulson, John Hawkes, Hugh Dancy
120 perc
Forgalmazó: Budapest Film
Bemutató: 01. 12.

vissza
vissza a lap tetejére | nyomtatható változat



 
 
Színház | Mozi | Zene | Art | Családi | Könyv | Gasztro
Kapcsolat | Impresszum | Előfizetés | Médiaajánlat
2009-2023 Copyright © Pesti Műsor