Impresszum | Előfizetés  
  2024. április 23., kedd
Béla

 
 
Nyomtatható változat
Interjú
Mark Wahlberg
2012-02. szám

Baltasar kis költségvetésű, független filmekhez szokott filmrendező, remélem, hogy Hollywood és az óriás büdzsék nem fogják elrontani. Ami biztos, hogy a Csempészek nagyságrendjétől nem szeppent meg, 37 nap alatt, a költségvetés keretein belül maradva, forgatta le a filmet. Tokkal-vonóval, az összes akciójelenettel és minden mással együtt.

Látta a Csempészek eredetijét, a Reykjavik-Rotterdamot?
M. W.: Nem csak, hogy láttam, de el is határoztam, hogy pro­du­cer­ként pont az ilyesfajta filmek azok, amikre koncentrálni szeretnék. A célunk az, hogy tökös európai filmeket kutassunk fel, s ha megtaláltuk őket, megvesszük a jogokat, és elkészítjük az amerikai remake-eket.

Producerként mennyire játszik aktív szerepet a forgatáson? Hogyan oszlanak meg a szerepek a produceri énje és a rendező közt?
M. W.: Az az elvem, hogy a rendezőnek meg kell adni a kellő moz­gás­teret, a kellő szabadságot. Persze adódnak helyzetek, amikor a pro­duk­ció egé­szé­ben kell gondolkodnom, ez együtt jár a pro­du­cer­ke­déssel, de mivel Baltasar immár másodszor foglalkozott ugyanazzal a történettel, nála jobban senki nem ismerte az alapanyagot. A válaszom tehát az, hogy amennyire csak tőlem tellett, szabad kezet adtam neki.

Milyennek találta Kormákur rendezői módszereit?
M. W.: Baltasar nagyon jól bánik a színészekkel. Ösztönös filmrendező, s az így hozott döntéseit egytől egyig csak helyeselni tudtam. Mivel maga is színész, nemcsak azt tudja, mi zajlik a kamera mögött, de pontos fogalmai vannak arról is, hogy mi megy végbe a kamera előtt. Mindenkivel megtalálta a hangot a forgatáson, könnyű kijönni vele. Ez sem egy utolsó szempont. És mivel belead apait-anyait a munkába, ugyanezt várja el mindenki mástól is. Ha azt látja, hogy valaki nem iparkodik, azt nem tűri szó nélkül.
hirdetés

Fognak még együtt dolgozni?
M. W.: Erre csak azt tudom válaszolni, hogy ha innentől kezdve a nyugdíjig csak és kizárólag vele forgathatnék, akkor valamennyi filmemet vele is forgatnám. De ha ez nem is jön össze, azt azért remélem, hogy már tavasszal egy új közös filmen dolgozhatunk. Rajtunk nem fog múlni. Baltasar kis költségvetésű, független filmekhez szokott filmrendező, remélem, hogy Hollywood és az óriás büdzsék nem fogják elrontani. Ami biztos, hogy a Csempészek nagyságrendjétől nem szeppent meg, 37 nap alatt, a költségvetés keretein belül maradva, forgatta le a filmet. Tokkal-vonóval, az összes akciójelenettel és minden mással együtt. A Csempészek után egy vígjátékban szerepeltem; egyetlen árva akciójelenet nem volt a filmben, mégis kétszer annyi időbe tellett, míg elkészült.

A film nagy részét New Orleansban forgatták.
M. W.: New Orleans remek helyszín. Egyrészt mert fantasztikusan jókat lehet New Orleansban enni, tele a város jobbnál jobb éttermekkel. És nem utolsó szempont az sem, hogy munkaerő szempontjából is csak a legjobbakat tudom elmondani New Orleansról. Nem is búcsúztam el hosszú időre a várostól, most ismét itt forgatok. De a Csempészeket nem csak New Orleansban készítettük, forgattunk néhány jelenetet Panamában is. Panama azért volt nagy élmény, mert semmilyen kötöttségünk nem volt, csak bepattantunk a kocsiba, végigszáguldottunk a városon, és már meg is voltunk. Ez az energia nagyon jót tett a filmnek.

Az interjúért köszönet a UIP–Duna Filmnek


vissza
vissza a lap tetejére | nyomtatható változat



 
 
Színház | Mozi | Zene | Art | Családi | Könyv | Gasztro
Kapcsolat | Impresszum | Előfizetés | Médiaajánlat
2009-2023 Copyright © Pesti Műsor