Kilencedik mennyország 2009. február 13. / Szalóky Bálint Ebben az évtizedben mintha Hollywood is felkarolta volna a geronto-mozit (lásd Egyre távolabb, Schmidt története vagy a Clint Eastwood utolsó színészi munkájaként beharangozott Gran Torino), pedig az idős korról eddig inkább csak az európai művészfilm beszélt szívesen. A „műfaj” azért még tartogat kiaknázatlan területeket Amerika számára; nem valószínű például, hogy hamarosan drága stúdiófilmekben kellene szembesülnünk a hatvanasok szexuális életének részleteivel. A tavaly Cannes-ban debütált, német Kilencedik mennyország ezzel ellentétben nem lacafacázik, rögtön egy intenzív szexjelenettel indít. Később megismerjük a szereplőket is: a hatvanas évei közepén járó Ingét (az alakításáért Európa Filmdíjra jelölt Ursula Werner), aki immár három évtizede él házasságban Wernerrel (Horst Rehberg). A nyugdíjas családi békét egy mindenki számára teljesen váratlan esemény töri meg: az asszony összemelegedik a nála jóval idősebb, de még mindig ereje teljében lévő Karlal (Horst Westphal), és viszonyát meg sem próbálja titkolni szerettei előtt. Andreas Dresen alkotása, bár elsősorban szexjeleneteivel hívta fel magára a figyelmet, nemcsak a párnák közt merész, de a lelkek terén sem áll meg a felszínen. Kilencedik mennyország Wolke Neun Német, feliratos film Rendező: Andreas Dresen Főszereplők: Ursula Werner, Horst Rehberg 98 perc Forgalmazó: Cirko Film – Másképp Alapítvány Bemutató: február 12. |