Közeleg az idő
2025. január 11. /

Január 27-én újra látható a Nézőművészeti Kft. előadása a Szkénében Line Knutzon a kortárs dán dráma egyik legjelentősebb és legsikeresebb képviselője. Sajátos drámai univerzumát elsősorban becketti humora határozza meg: minden mondatával az emberi természet mélyére hatol.
A szélsőséges hangulati elemekkel bátran operáló darabjai nemcsak Skandináviában és Európa-szerte, de Észak-Amerikában is töretlen népszerűségnek örvendenek, immáron több mint két évtizede.

[kep3]

Knutzon házastársi abszurdjában mindenki egy kicsit hibbant, és ebben az egyre növekvő közös őrületben bontakoznak ki az együtt­ élés örömei, kétségei, kudarcai, zsákutcái. E zsákutcákat ezúttal Kovács Lehel rendezésében térképezhetjük fel, aki a tavalyelőtti Leenane szépe után második alkalommal dolgozott a Nézőművészeti Kft. csapatával.
Két ember időben találkozik, aztán időben válik el… vagy mégsem? Egy másik pár pedig alig érezheti magát biztonságban, mert valami vagy valaki érkezik a hűvös északi széllel… vagy mégsem… Egy időtlen darab, ami humorban s költészetben gazdag, s ahol egy 55 éves kislány kénytelen kibogozni az összekuszált életeket.
A Közeleg az időben a Nézőművészeti Kft. alapító tagjaihoz – Katona László, Kovács Krisztián és Scherer Péter – ezúttal is több vendégművész csatlakozott: az előadás főszereplőjét, Rebekkát Soltész Bözse alakítja, mellette a Trojka Társulat állandó tagját, Nagy Dórát, illetve a Forte Társulat színésznőjét, Földeáki Nórát láthatjuk az előadásban.
„Titkos erő van jelen a Szkéné színpadán, mégis nyilvánvaló: ez az előadás felszabadítja a játszókat, és fontos számukra. (…) A sokszínű gárda talán szélesíti az érdeklődő közönség körét, mivel a Közeleg az idő nem csak a sokat emlegetett ötvenes korosztálynak szól, huszonévestől nyugdíjasig mindenki talál benne értéket.” – Kortárs Online
„Csodás alakítások, de minden és mindenki előtt elsősorban Soltész Bözse. Ő Rebekkaként nem egyszerűen az abszurd vígjátékot adja, de azon belül egy abszurd drámát is. Az elveszett világ elveszett asszonyát.” – Stuber Andrea
„Az előadás vége tehát szomorú, miközben igazán sokat nevetünk, hasonlóképpen mint az egyik legviccesebb és egyben legszívhezszólóbb nézőművészetis produkció, az EztRád esetén.” – Kétlámpás BLOG