Énmárka
2013. január 11. / Illés Mihály

„Tedd magad eladhatóvá!” – ez az alcíme a brit szerzőpáros sikerkönyvének, amely erősen válságterméknek tűnik. Ebben a gazdaságilag (is) vérzivataros időszakban ki ne vágyna arra, hogy végre jó alaposan fölfedezzék,

és olyan összegeket kínáljanak nyilvánvalóan nélkülözhetetlen munkájáért, amit már maga is kicsit szégyell…
Recesszióban nagy a keletje az önmegvalósítás, önfelépítés tuti receptjeinek. Hogy önámítást már ne is említsünk persze. Érdemes szkeptikusan nyúlni az ilyen áltudományos tankönyvekhez, amelyek a boldoguláshoz vezető utat kínálják, az Énmárka azonban közel sem akkora humbug, mint aminek tűnhet. A könyv alaptétele szerint az énmárka az, amit mások mondanak rólunk, amikor kilépünk a szobából. Hm, ez elgondolkodtató, és tényleg nem mindegy, mit gondolnak rólunk mások, őszintén (vagyis értsd: sohasem szemtől szemben). Hát ezt pont nem fogjuk megtudni ebből a kézikönyvből, igazság szerint még azt sem, hogy hogyan tudjuk befolyásolni a rólunk alkotott összképet. Az is problémás, hogy a könyvben hozott példák sajnos legtöbbünk számára végtelenül távoliak, nehéz mélységében átérezni, hogy Beckham miért igazolt a Manchesterből a Real Madridba, és onnan miért állt tovább Amerikába. A személyes döntések és botladozások legtöbbünknél nem itt kezdődnek, de mindezzel együtt a könyv jó és hasznos, töprengésre késztető gondolatokat fogalmaz meg.
Ha csúcsmenedzseri fizetést nem is tudunk elérni az elolvasása után, de azt biztosan végiggondoljuk, végignézzük, hogy mi is van fent személyünkről a világhálón, hogyan állunk kapcsolatépítés, kapcsolatrendszer dolgában, tudatosan terelgetjük-e a karrierünket és a többi sikerfaktort. Énmárka ide vagy oda: ahogyan lefogyni sem lehet pusztán diétázós sikerkönyv elolvasásával, David Beckhamek sem leszünk tőle. Sajnos. Vagy szerencsére? (De jó lenne tudni, mit gondolnak mások!)

HVG Könyvek
283 oldal, 3900 Ft
Kritika (4)