Impresszum | Előfizetés  
  2024. október 12., szombat
Miksa

 
 
Nyomtatható változat
Interjú
„Egy kis cinkosság, játékosság”
2021-07. szám / Nagy Klaudia

Federico Fellini a 8 és ½ című remekmű alkotója, amely a filmtörténet első rendezői önval­lo­mása, egy zseniális és újító alkotás, ami nagy hatást gyakorolt más művészekre is. Mario Fratti feldolgozásában, Arthur Kopit librettójával és Maury Yeston zenéjével és szövegével az 1980-as
évek elején elkészült a Nine című musical, amely először lesz látható a Budapesti Operettszínház szín­pa­dán szeptember 25-én. A történet főszereplője, a világhírű filmrendező, Guido Contini alkotói válsággal küzd szakmai és magánéleti problémái miatt. Egyensúlyt kell teremtenie a számára fontos nők között, akik alaposan felkavarják érzéseit. A főhős producerét, Liliane La Fleurt Szulák Andrea színművész alakítja, akit a formabontó előadásról kérdeztünk.

A Hegedűs a háztetőn volt a Budapesti Operettszínház első be­mu­ta­tója a zárás után. Milyen érzés volt ennyi idő után újra színpadon állni?
Sz. A.: Nagyon kimerítő időszak volt. Nekem nagyon hiányzott már a munka és a szeretett kollégáim. Fontos találkozás volt számomra a darab rendezőjével, Bozsik Yvette-tel való együttműködés, és a kö­zön­ség reakciója a bemutató után hihetetlenül jólesett!

2003-ban a Győri Nemzeti Színházban már játszotta Golde szerepét a Hegedűs a háztetőn-ben. Mi a különbség az akkori Golde és a mos­ta­ni között?
Sz. A.: Annak idején Korcsmáros György rendezte a darabot, és az ő bizalma, amivel felruházott, és csodálatos partnerem, Bede-Fazekas Csaba szeretete segítettek abban, hogy korban egy picit talán fiatalon, ám annál nagyobb hivatástudattal, de megbirkózzak a feladattal.

A Nine című, 12 Tony-díjjal jutalmazott musicalben Liliane La Fleurt, Guido Contini producerét alakítja. Mi jellemzi a kettejük kapcsolatát?
Sz. A.: Talán a bizalom. Egy kis cinkosság, játékosság. Az egymás iránti kölcsönös rajongás és nem utol­só­sorban az üzlet.
hirdetés

A rendező Balázs Zoltán, a Maladype Színház vezetője, aki a független színházi szférából érkezett a Budapesti Operettszínházba. Milyen volt a közös munka?
Sz. A.: Zoli lenyűgözte az egész társulatot! A tudása, az intelligenciája, a finom humora és a maxi­ma­liz­musa, ötvözve precíz elképzeléseivel, hihetetlen energiákat szabadított fel bennünk!

A darab egyik különlegessége, hogy bár három szereposztás lesz, az egyes előadások mégis kissé külön­bözőek. Miben fognak eltérni egymástól?
Sz. A.: Annyiban, amennyiben a játszó személyek egyénisége sem abszolút azonos, nyilván a szerep­for­má­lásban is különbözni fogunk egymástól.

Kihívást jelent, hogy olasz és francia nyelven is fognak beszélni a darabban?
Sz. A.: Számomra nem jelentett nehézséget, mert beszélek idegen nyelveket.

Guido alkotói válságban szenved. Mi segít kilábalni a művészeknek a nehéz helyzetekből?
Sz. A.: Szerintem a bizalom, a figyelem és a szeretet.

vissza
vissza a lap tetejére | nyomtatható változat



 
 
Színház | Mozi | Zene | Art | Családi | Könyv | Gasztro
Kapcsolat | Impresszum | Előfizetés | Médiaajánlat
2009-2023 Copyright © Pesti Műsor