Andrássy Attilától már megszokhattuk, hogy igényesen megírt történelmi drámáihoz igényes szereposztással nyújt hiteles színházi élményt. A történeti hagyományt megelevenítő Udvari Kamaraszínház társulata az idei évadot frissített szereposztással indítja: több darab kulcsszerepében is új arcokkal találkozhatunk.
Az idén tavasszal bemutatott Anjou – A liliom útvesztői című dráma központi figurája Nagy Lajos király öccse, Endre, akinek Nápolyi Johannával való házassága lesz a végzete. A fiatal Endre, aki a kornak megfelelő neveltetésben részesült, zsenge kora ellenére komplex és érett személyiség, bonyolult jellem, akinek ábrázolása nem kis feladat. Pál Péter fiatal művésztehetség számára azonban ez a kihívás testhezálló: az Anjou őszi előadásain magunk is meggyőződhetünk róla, hogy Endre arcvonásai határozottak, jelleme szilárd, szándékai tiszták, és hogy ennek a karakternek a színpadi megidézése kétségkívül Pál Péterre várt.
Az anyafigurák a magyar történelem kulcsszereplői, nem véletlen, hogy a Jászai Mari-díjas rendező sem mond le kidolgozott megformálásukról akkor sem, amikor mellékszereplőként jeleníti meg őket. A Zergetánc Mária főhercegasszonya leányát, Krisztina főhercegnőt kíséri el Grazból Gyulafehérvárra, hogy ott Báthory Zsigmond erdélyi fejedelem feleségeként hagyja új otthonában. Stelly Zsófia ragyogó alakítása mellé olyan partner kellett, aki az anyagfigurát is képes ugyanolyan élethűen ábrázolni a színpadon. Nagy Enikő már bizonyított az Udvari Kamaraszínházban, hiszen A király és a szűz című darabban IV. Béla ugyancsak erős jellemű lányát kelti életre, bravúros könnyedséggel.
Milyen lehetett Lenin felesége? Aki erre kíváncsi, kénytelen jegyet váltani a Tizenkilencre, hogy megnézze a Pethő Kincső által megformált hajdani diktátorfeleséget. Nagyezsda Konsztantyinovna szerepében az Udvari Kamaraszínház egyik legérdekesebb színésznőjét láthatjuk: Pethő Kincső a drámai mélységektől a csiklandós komédiáig igen széles eszköztárral rendelkezik. Ezért aztán nem tudjuk, hogy komolyan vegyük, vagy inkább kuncogjunk azon, ahogy hősünk együtt él férjével és annak szeretőjével, de Pethő Kincső képes vibrálóvá tenni Nagyezsda Konsztantyinovna nagy igazságát.
Egyetlen olyan női szerep van A Vörös Pimpernelben, amely a francia forradalom korának arisztokráciájából az érett nőt formázza: Jónás Gabriella alakításában találkozhatunk hát a grófnővel. Gesztusok, mozdulatok, finoman adagolt jelzések – ez a titka egy jól kidolgozott karakternek, amely inkább kísérője a színpadi eseményeknek, nem a középpontja. A debütáló színészekre azért vagyunk kíváncsiak, mert még nem ismerjük őket, az érett művészekre pedig éppen azért, mert már tudjuk, hogyan fognak elvarázsolni színpadi játékukkal. Jónás Gabriella zseniális választás a grófnő szerepére, hiszen biztonsággal remélhetünk parádés alakítást.
Az őszi évad tehát történelmi csemegékkel várja a látogatókat, tessék kérem megbecsülni, és az Udvari Kamaraszínházba becsücsülni egy-egy előadásra!
Jegyvásárlásért látogasson el az Udvari Kamaraszínház oldalára: https://mkuk.hu/jegyvasarlas/
|