Impresszum | Előfizetés  
  2025. május 1., csütörtök
Fülöp, Jakab, Zsaklin, Jefte

 
 
Nyomtatható változat
Interjú
„Hiszek az együttműködések erejében”
2025-03. szám / Kazimir Annamária

„Mióta megéltem azt, hogyan tud a színház több lenni a történetmesélésen túl, azóta megértettem, hogy minden ember tehet a közvetlen környezetéért, méghozzá azzal, amihez a legjobban ért: nekem ez a színház” – mondja Gerlóczi Judit, a Delta Produkció ügyvezető-producere, akit többek között legújabb, Burn out Baby című előadásukról is kérdeztünk.

Idén 15 éve vágtatok bele, családi szívügyként, egy színházi ügynökség, mai nevén a Delta Produkció működtetésébe. Hol tartotok most ahhoz képest, amit eleinte terveztetek?
G. J.: Tulajdonképpen mondhatom azt, hogy 15 évvel ezelőtt szinte minden tudatosság nélkül a szerelem hajtott minket abba, hogy egy-egy előadást létrehozzunk, amit a téma vagy éppen az adott alkotó éb­resztett bennünk. Ma már inkább beszélhetünk tudatos vállal­ko­zás­vezetésről. A Deltának van víziója, küldetéstudata, és beépültek olyan finomságok is, mint stratégiagyártás vagy üzleti terv.

Számos színházi ügynökség létezik Magyarországon, a Delta Pro­duk­ció miként különbözteti meg magát másoktól?
G. J.: A Delta erőssége ott rejlik, ahol a legtöbb előadás véget ér. Míg az előadásokat legtöbb esetben létrehozzuk és utána forgalmazzuk, mi azt keressük, hogyan lehet egy történetből valódi társadalomformáló erőt kovácsolni. Hiszek az együttműködések erejében. A színház elindít egy gondolatot, de ha ezt összekapcsoljuk azokkal, akik cselekedni is tudnak, akkor az már nemcsak művészet, hanem társadalmi hatás, amely képes valódi változást elérni.

Miért érzed személyes küldetésnek, hogy olyan előadásokat hívjatok életre, amelyek komoly, sokakat érintő társadalmi jelenségekre, problémákra hívják fel a figyelmet?
G. J.: Ez inkább egy belső késztetés és a színházi szocializációm kérdése, ezek foglalkoztatnak leginkább és érintenek meg. Mindeközben ez egy nagyon tág mezsgyén mozog, hiszen a Deltát nem köti semmi, a repertoárba belefér a mesén át egy divatbemutató vagy egy krimi is. Mióta megéltem azt, hogyan tud a színház több lenni a történetmesélésen túl, azóta megértettem, hogy minden ember tehet a közvetlen környezetéért, méghozzá azzal, amihez a legjobban ért: nekem ez a színház.

Melyek a legfőbb kihívások ma a Delta Produkció számára?
G. J.: A kapacitásbeli és financiális előrelépés. Nagyon szeretném, ha a Delta szintet tudna lépni, lehetőségem lenne egy-egy évadnál hosszabban tervezni, több munkatársat foglalkoztatni, és azt érezni, hogy anyagilag is megtérül ez a rengeteg munka, amit befektetünk a Deltába.
hirdetés


Mesélj kicsit a legújabb, a Dumaszínházzal közös előadásotokról, a Burn out Babyről, melyet április 14-én az Átriumban láthat majd először a közönség.
G. J.: Nagyon várom ezt a projektet, ez az első koprodukció a Delta életében. Mindig is csodáltam Litkai Gergelyt mint alkotót és vállalkozót, egyedülálló az, amit a Dumaszínházzal létrehozott. Most, hogy az Átrium falai között megszületett egy új kollaboráció és egy produceri alapon működő színházi közösség, Kulcsár Viki mindig is szorgalmazta, hogy elinduljanak a társulatokon keresztül átívelő együttműködések. Ez egy motivációs tréningbe bújtatott monodráma, ami pikírt humorral mesél egy kiégett felsővezető „hatékony” vezetésről tartott gondolatairól, miközben betekintést nyerünk az életébe és némi kétes önvizsgálatba is. Dr. Benczés Ágnes Juditot Ónodi Eszter játssza, akinek ez lesz az első önálló estje, sok éve ismerem, dolgoztam vele a Katona József Színházban, és elképesztően tehetséges, alázatos színésznek tartom, kiváló humorérzékkel. A rendező pedig Kiss-Végh Emőke, akivel évek óta dolgozunk a Darázs című előadásunkban, és korunk egyik legizgalmasabb rendezőjének gondolom.

Miért pont a kiégés tematikáját választottad kiindulópontnak?
G. J.: A kiégés témája, a burn out jelenség már befészkelte magát a fejembe egy ideje, és nagyon megtetszett a gondolat, hogy Litkai Gergellyel közösen hívjuk életre ezt a projektet. Amikor meséltem az ötletet egy ismerősnek, azt kérdezte tőlem: „Miért akarsz erről előadást csinálni? Csak sétálj végig az utcán.” Kicsit azt érzem, hogy már-már természetesnek vesszük a kiégés jelenségét, mintha hozzá­szoktunk és elfogadtuk volna mint alapállapotot. Annyi súlyos téma hever körülöttünk, hogy amikor ez felmerül, szinte luxusnak tűnhet a saját mentális egészségünkkel foglalkozni. Pedig őszintén hiszem, hogy pont a körülöttünk levő nehéz témák miatt kötelességünk mindent megtenni azért, hogy lelkileg is teljes életet élhessünk. Szerettem volna megértetni a mibenlétét ennek a jelenségnek.

Hogyan látod a Delta Produkciót mondjuk 5 év múlva?
G. J.: Nagyon örülnék neki, ha a Delta stabilan jelen lenne és működne mind a kultúrafogyasztói, mind az adományozói piacon, és a vállalati szférában is ismert lenne. Szeretném felmutatni azt, hogy az iskolai zaklatással összefüggő Darázs című előadásunk és a hozzá kapcsolódó kampányunk jelentős ered­ményeket ért el. Nem utolsósorban pedig szeretném biztonságban érezni és tudni a vállalkozást.




vissza
vissza a lap tetejére | nyomtatható változat



 
 
Színház | Mozi | Zene | Art | Családi | Könyv | Gasztro
Kapcsolat | Impresszum | Előfizetés | Médiaajánlat
2009-2023 Copyright © Pesti Műsor