Kritika (3) Good 2008-50. szám / Szalóky Bálint
1933-ban járunk, Berlinben. John Halder irodalomprofesszor (Viggo Mortensen) egyre inkább elhidegül feleségétől és családjától, miközben egy ifjú és kívánatos diáklány (Jodie Whittaker) személyében az új szerelem reménye is felcsillan. Eközben az eutanáziáról megjelent írása – amelyet saját, sokáig szenvedő édesapja halála ihletett – politikai körökben is figyelmet kelt, és felkérik a naiv szerzőt, írjon tanulmányt az alakulófélben lévő náci ideológiáról. A gyanútlan férfi sodródni kezd az árral, és lassan elérkezik oda, ahonnan már nincs visszaút: zsidó származású barátja, Maurice (Jason Isaacs) aggodalmai ellenére Halder belép a nemzeti szocialista pártba, később pedig az SS-be is. A Harmadik Birodalom valódi poklával azonban már csak az elhurcolt Maurice utáni kétségbeesett és nem sok jóval kecsegtető kutatás során szembesül. Az 1981-ben elhunyt Cecil Philip Taylor színdarabja akár izgalmas alapanyag is lehetne, mivel szakít a téma olykor végletekbe hajló jellemábrázolásával, de Vicente Amorim rendező interpretálásában mindez inkább csak ígéret marad: bár Budapest végre hihető Berlint alakít, a Goodról ordít az alapanyag színpadi múltja. A főszerepet alakító Viggo Mortensenről pedig a ráaggatott szemüveg ellenére is nehezen hihető az intellektuális természet karakter. Kigyúrt felsőteste is inkább A Gyűrűk urás múltjáról, mintsem az éjszakába nyúló könyvtárazásokról árulkodik.
Good
Angol–német, feliratos film | hirdetés
|
|
Rendező: Vicente Amorim
Főszereplők: Viggo Mortensen, Jason Isaacs, Jodie Whittaker
96 perc
Forgalmazó: Laurin Film
|
vissza |
|
| |