Kritika (3) Coco Chanel 2009-14. szám / SzB
Ikonokról filmet készíteni hálás feladat: a néző könnyen ellágyul és elnéző lesz, ha imádata tárgyát látja életre kelni a vásznon. Akárhonnan nézzük, Coco Chanel ízig-vérig bálvány, a XX. század egyik legismertebb nőalakja, aki forradalmasította a divatszakmát (sőt, egyesek szerint megteremtette azt), miközben munkássága mind a mai napig hatással van a kifutók világára. A magyar címfordítás amennyire egyszerű, éppoly csalóka is: a Coco Chanel csillogást ígér, pedig az eredeti („Coco a Chanel előtt”) egyértelműsíti Anne Fontaine rendezőnő szándékát: ez a film nem a hírességet szándékszik bemutatni, hanem a hírnévhez vezető utat, egy törékeny, fiatal nőt, akiből később legenda lett. A mi Cocónk egy jobb sorsra érdemes, kitartott szerelmes, aki egyszerre két férfi között őrlődik – megformálója a mostanra már-már betegesen filigrán, de még mindig bájos Audrey Tautou. Fontaine rendezőasszony franciásan lassú tempót diktál: örömmel elidőzik a cselekmény nagy részének otthont adó nagybirtok szépséges tájain. Ízlés és vérmérséklet dolga, hogy áhítattal nézzük e tájképkavalkádot, s elmorzsolunk egy-két könnyet a megtört szépség megejtő bambi szemei láttán, vagy éppenséggel egyre többször vetünk lopott villantást az óránkra. Az idei Cannes-i Filmfesztiválon bemutatott másik Chanel-mozi mindenesetre pörgősebb cselekményt és elfojtás helyett felszínre törő szenvedélyt ígér: az akciódúsabb alkotásokhoz szokott Jan Kounen (Dobermann) rendezésében készült Coco Chanel & Igor Stravinsky a két legenda állítólagos románcát varázsolja nagyvászonra.
Coco Chanel
(Coco avant Chanel)
Francia, feliratos film | hirdetés
|
|
Rendező: Anne Fontaine
Főszereplők: Audrey Tautou, Benoît Poelvoorde, Alessandro Nivola, Marie Gillain
105 perc
Forgalmazó: Fórum Hungary
Bemutató: június 25.
|
vissza |
|
| |