Impresszum | Előfizetés  
  2024. május 4., szombat
Mónika, Flórián

 
 
Nyomtatható változat
Kritika (3)
Chéri – Egy kurtizán szerelme
2009-25. szám / GK

Edith Wharton klasszikusa, Az ártatlanság kora ugyanúgy 1920-ben jelent meg, mint a Chéri, Colette híres perdita-portréja. Mindkettőben egy előkelő, ámde rovott múltú asszonyé a főszerep:
Wharton rosszul házasodott hősnője a tizenkilencedik század végi amerikai elit sznobériájának esik áldozatul, Colette előkelő kurtizánját azonban nem a társadalmi előítéletek találják meg (él, mint a hal a vízben, a tízes évek mondén Párizsában), hanem egy kései szerelem. Bár a regények közt is van rokonság, a belőlük készült filmváltozatok még közelebb állnak egymáshoz, köszönhetően Michelle Pfeiffernek, akitől Az ártatlanság kora Scorsese-féle, jól sikerült adaptációjában épp Párizsban mondtunk búcsút, mint idős szépasszonytól, s lám, újra itt a párizsi dáma, mintha a két film cselekménye között csak egy átöltözésnyi idő telt volna el. Ezúttal Stephen Frears irányította az átdolgozási munkálatokat, de míg Scorsese filmjéből szinte sütött az elfojtott indulat s a szájsarkakban játszó félmosolyok legalább olyan gyilkos erővel bírtak, mint egy élesre töltött kivégzőosztag, addig Frears szecessziósan elfinomkodja a Chéri történetében rejlő zic­ce­re­ket. Pedig olyan női sorsokat kapott kézhez, melyek többet érdemeltek volna annál az angolokra oly jellemző, ötórai teás látásmódnál, mely az életkudarcokat is ízlésesen kiszínezi. Pfeiffer is inkább dísz, mint élet: szecessziós illusztráció ő is egy szépen fényképezett, kellemkedő képeskönyvben.

Chéri – Egy kurtizán szerelme
(Chéri)
Angol, feliratos film
hirdetés

Rendező: Stephen Frears
Főszereplők: Michelle Pfeiffer, Rupert Friend, Felicity Jones, Kathy Bates
92 perc
Forgalmazó: Budapest Film
Bemutató: december 3.

vissza
vissza a lap tetejére | nyomtatható változat



 
 
Színház | Mozi | Zene | Art | Családi | Könyv | Gasztro
Kapcsolat | Impresszum | Előfizetés | Médiaajánlat
2009-2023 Copyright © Pesti Műsor