Impresszum | Előfizetés  
  2024. május 3., péntek
Tímea, Irma

 
 
Nyomtatható változat
A hét lemeze
Controversy - Válogatás
2008-12. szám / WG

A tribute lemez népszerű kiadványtípusa a popzenei közegnek. Vesznek ilyenkor egy jól ismert és közkedvelt zenészt, zenekart vagy énekest,
amely-aki mögött természetesen tekintélyes és sikerekben gazdag előadói múlt, több lemez és jó pár sláger áll, majd az érte rajongó és más-más műfajokból érkezők feldolgozzák az érintett számait, de nem feltétlenül a legnagyobb slágereit. Egy tribute album akkor a legsikerültebb, ha a feldolgozások elütnek az eredeti darabtól, ha a tiszteletét úgy rója le valaki, hogy saját hangján adja elő a választott számot, ha az eredetit új perspektívából mutatja be a közönség számára.
A popzene kishercegét, Prince-et talán méltatni sem kellene, remélhetőleg mindenki tudja jól, soulból, funkból, popból, bluesból, jazzből, hip-hopból és new wave rockból kikevert muzsikája nélkül a 80-as évek zenei világa nem egyszerűen szürkébb lenne, hanem jócskán veszítene jelentőségéből. Prince még a 70-es évek végén kezdte dicsőséges hadjáratát a slágerlisták és a közönség meghódítása érdekében, és öntörvényűségének, valamint mérhetetlen fantáziájának, nem utolsósorban pedig kivételes tehetségének köszönhetően hamar megismerték a nevét világszerte. 15 éven keresztül, a 90-es évek legelejéig tartott nagyszerű menetelése, amit – egy kiadói ellentétnek köszönhetően – a lemeziparból történő önkéntes száműzetése követett. A zenéléssel persze továbbra sem állt le,ontotta a lemezeket annak ellenére, hogy alkotói-kreatív válság is beállt nála ekkoriban – legalábbis az ebből az időszakból származó munkái gyengébbek, mint a korábbiak. Az új évezred első felében, 2003-ban tért vissza, s azóta nem kevesebb, mint négy nagylemezzel öregbítette hírnevét.
hirdetés

A !K7 kiadó égisze alá tartozó Rapster Records gondozásában most megjelent tribute album dalainak eredetijei mind a klasszikus korszakból, a 70-es évek végéről és 80-as évekből merítenek, a For You, a Prince, a Purple Rain, az Around the World in a Day, a Parade, a Sign ”O” the Times, a Lovesexy lemezekről, sőt, még a Batman-filmzenealbumról is. A feldolgozók névsora is tekintélyes, no meg változatos. Az amerikai D’Angelo a soul-r’n’b részlegről jött, a Prince hagyomány autentikus folytatója. Stine Nordenstam Északról és az elektronikával, folkkal és jazzel kacérkodó easy listening-popból érkezett. A Blue States és a Hefner a downtempo műfaját képviselik, és ezúttal az egyébként deep house-zal operáló Osunlade is. A The Dynamics reggae-be ültette át az eredetileg dögös diszkófunk Girls & Boyst, a hasonló stílusú The Future-t pedig az LB súlyos elektróba. Egyedül az egyébként nagyon kreatív Soulwax formáció nem helyezte át más zenei kontextusba az általuk feldolgozott Starfish & Coffee című, vidám reggeli kis gyöngyszemet, hanem hagyták az eredeti formájában. Csupán felvették újra, mert talán úgy gondolhatták, ez a dal úgy jó, ahogy a mester annak idején kitalálta. Úgyhogy a tisztelet ezúttal azt kívánta, a járt utat ne hagyják el a járatlanért.
(Rapster Records/Neon Music)

vissza
vissza a lap tetejére | nyomtatható változat



 
 
Színház | Mozi | Zene | Art | Családi | Könyv | Gasztro
Kapcsolat | Impresszum | Előfizetés | Médiaajánlat
2009-2023 Copyright © Pesti Műsor