Impresszum | Előfizetés  
  2024. április 26., péntek
Ervin

 
 
Nyomtatható változat
Kritika (5)
Kupcsik Adrián: Jó
2010-12. szám

Kupcsik Adrián festményei, ahogy hozzáértői állítják, diagram-logikára járnak. Ezek a diagramok történeteket, eseményeket beszélnek el, a tárgyak pedig, többnyire hétköznapi

darabok: evőeszközök, csészék, gyümölcsök, e történetek szereplőivé lépnek elő. Mostani kiállításán csendéletek és városi életképek szereplőivé. Az asztalon fűrész, szögletesre vágott dinnye és körte, burjánzón fodrozódó almahéj, valamint a 4-es metró építkezésének képei felülnézetből – akár egy terepasztal. Az így ábrázolt jelenetek egyfajta szándékos távolságtartást tükröznek a tényleges élet­hely­zet­től. Kupcsik utóbbi években folytatott kutatásai a technika, az anyag­hasz­ná­lat tradícióját keresték, azért hogy képei a lehető leginkább testesítsék meg azt az eszmét, amit a reneszánsz óta a kép „mi­nő­sé­ge” jelent. Fatáblái, élénk színei, valóságos, fotóhű formái mégsem a realizmus hagyományát folytatják. A szemfényvesztés azért marad el, mert Kupcsik szakít a perspektíva megszokott módjával, s azt a dia­gram­készítésben szokásos axonometriával helyettesíti: képein a vonalak nem tartanak össze, zavart okoznak a szemnek. Na de miért „jó” mindez? Azért jó, mert a munkák a világot sokoldalú, csak „csellel” leképezhető valóságként mutatják be. Valami olyasmit bizonyítanak, hogy rendszer vesz minket körül, s az életünk, a vonalak mentén, pofonegyszerűen megérthető.
hirdetés

Kiscelli Múzeum
08. 29-ig

vissza
vissza a lap tetejére | nyomtatható változat



 
 
Színház | Mozi | Zene | Art | Családi | Könyv | Gasztro
Kapcsolat | Impresszum | Előfizetés | Médiaajánlat
2009-2023 Copyright © Pesti Műsor