Impresszum | Előfizetés  
  2024. május 4., szombat
Mónika, Flórián

 
 
Nyomtatható változat
Hangverseny
Egy hangverseny két helyszínen – Szent Efrém Férfikar
2011-05. szám / Fáy Miklós

Nem akkora szenzáció talán, mint a címe, nem kell hozzá Concorde, hogy átérjünk egyik kontinensről a másikra, se világháló, kivetítő, kábelek: a két helyszín közel van egymáshoz, a Péter–Pál-templom és a Társaskör szomszédok Óbudán,

feltételezhetően a szünetben kell átvonulni előadóknak és kedves közönségnek, de attól még feltűnő. És minden feltűnő fontos, hiszen benne vagyunk a Liszt-évben, eltelt lassan a fele, és bár semmiképpen nem haszontalan az év, még nem haladtunk eleget. Ha Lisztre gon­do­lunk, még mindig egy sovány férfi jut az eszünkbe, aki a zongorára támaszkodik, és nem arra gondolunk, hogy ő volt a magyar ze­ne­tör­té­net legjelentősebb egyházi zeneszerzője. Vagy ha a jelentős túl­sá­go­san relatív fogalom, akkor ő volt a leg­na­gyobb. Abban a korban, amikor a vallás egyre személyesebbé vált, amikor a szertartások kiürültek, vagy a korszerű, gondolkodó művészhez méltatlanná váltak, Liszt szem­be­for­dult a zenei divattal, személyes, szenvedélyes, ugyanakkor egyházi célokra tö­ké­le­te­sen alkalmas műveket írt. Tudta, hogy nem lesz sikere vele, egyszerre volt túl balra és túl jobbra, a hivatalos körök nem hittek a zűrös magánéletű Liszt áhítatában, a művészbarátok pedig az egészet komolytalannak és érdekeskedésnek tartották, de Liszt csak ment a maga feje után. Kétszáz év elteltével néha mi is me­het­nénk az ő feje után.
hirdetés

Óbudai Péter–Pál-templom és Társaskör
06. 01. 19.30h

vissza
vissza a lap tetejére | nyomtatható változat



 
 
Színház | Mozi | Zene | Art | Családi | Könyv | Gasztro
Kapcsolat | Impresszum | Előfizetés | Médiaajánlat
2009-2023 Copyright © Pesti Műsor