Impresszum | Előfizetés  
  2024. május 3., péntek
Tímea, Irma

 
 
Nyomtatható változat

Cannes 2012 – Helyszíni jelentés
2012-05. szám

A tengerparti pálmafák árnyékában Cannes tíz nap erejéig minden évben a filmvilág fővárosává változik. A világ legrangosabb filmes eseményeként számon tartott, ám a nagyközönség elől furcsamód majdhogynem elzárt filmfesztivált
ellepik a világsztárok, a méregdrága üdülőváros pedig ekkor bonyolítja éves forgalmának jelentékeny hányadát. A keményvonalas művészfilmes alkotók (Alain Resnais, Carlos Reygadas, Ulrich Seidl, Michael Haneke stb.) mellett az idei versenyszekció megannyi nagy közönségérdeklődésre számot tartó mozit is felvonultatott. Ebből természetesen mi sem maradhattunk ki: a fesztivált megjárva összeállításunkban azokra a filmekre koncentrálunk, amelyek jó eséllyel a hazai mozikba is elkerülnek. Szalóky Bálint

Holdfény királyság (Moonrise Kingdom)
Mi ez? Két szerelmes tizenkét éves története a hatvanas évekből. Az egymás iránt gyengéd érzelmeket tápláló kiskamaszok a vadonba szöknek, s ezzel alaposan felforgatják környezetük (és legfőképpen a felelős felnőttek) életét.
Kik ezek? Wes Anderson ma Hollywood egyik legkülöncebb mű­vé­szé­nek számít, repertoárján olyan filmek szerepelnek, mint a Tenenbaum, a háziátok, az Édes vízi élet, az Utazás Darjeelingbe és A fantasztikus Róka úr. A rendező kissé bizarr stílusa és életigenlő melankóliája (meg azok az aprólékosan kidolgozott, andersoni képek!) kiváló vá­lasz­tás­nak bizonyultak nyitófilmnek, főleg hogy a produkció egy igazi sztár­mág­nes: Bruce Willis, Edward Norton, Frances McDormand, Bill Murray, Harvey Keitel, Tilda Swinton, Jason Schwartzman igazán nem szorulnak bemutatásra.
Felhajtás és hazai pálya: Bruce Willis egyenesen a Die Hard magyarországi forgatását szakította meg, hogy ellátogasson a premierre. Haza nem jön üres kézzel, magával hozza a fesztivál első néhány napjának legpozitívabb kritikai fogadtatásban részesült filmjét, mely itthon már május 31-től látható.

Lawless
Mi ez? Ki ne tudná: az amerikai szesztilalom idején csak úgy virágzott az illegális alkoholkereskedelem. A Bondurant család is ebből kíván megélni, azonban a törvény éber őrei új, válogatottan kegyetlen módszerekkel dolgozó vezetőt kapnak. A férfi semmilyen módszertől sem riad vissza, hogy megállítsa a titkos szállítmányokat.
Kik ezek? Shia LaBeouf, Tom Hardy, Jessica Chastain, Guy Pearce, Gary Oldman és Mia Wasikowska állt John Hillcoat kamerája elé. Az egészen remek Az ajánlat és a mérsékelten jó Az út rendezője ismét együtt dolgozott Nick Cave-vel, aki nemcsak a zenét szerezte, hanem Az ajánlathoz hasonlóan a forgatókönyvet is maga írta.
Felhajtás és hazai pálya: Imádjuk a gengszterfilmeket, hát még ha ilyen ígéretes gárda hozza őket össze! A Lawlessről azonban nehéz eldönteni, hogy a már-már démoni főgonosszal (Pearce) és az irrealitásba hajló erőszakossággal mennyire vehető komolyan – az viszont bizonyos, hogy ez Hillcoat eddigi legkommerszebb filmje, ami nyilvánvalóan a sztárok húzóereje miatt került versenybe. Az amerikai premier augusztus legvégén lesz, mi valamikor ősszel számíthatunk rá.

Úton (On the Road)
Mi ez? A beatnemzedék vezéralakja, Jack Kerouac megfilmesíthetetlennek tartott, legendás regénye most mégis megfilmesült, így Sal Paradise (Kerouac alteregója) és Dean Moriarty (Neal Cassady) Amerikát keresztül-kasul átszelő utazását közel két és fél órában követhetjük.
Kik ezek? Walter Salles, a Központi pályaudvar és az Egy motoros naplója rendezője eddigi legnagyobb szabású filmjéhez sztárparádét szedett össze. A teljesség igénye nélkül Kristen Stewart, Amy Adams, Kirsten Dunst, Viggo Mortensen, Steve Buscemi, Terrence Howard, valamint a két főszerepben Garrett Hedlund és Sam Riley teszi tiszteletét a vásznon. A producer Francis Ford Coppola, aki eredetileg maga akarta megfilmesíteni a regényt.
Felhajtás és hazai pálya: Az erős versenyszekció egyik legnagyobb, előzetes felhajtással övezett filmje volt. Egyelőre nincs hazai forgalmazója, de elképzelhetetlennek tartjuk, hogy előbb-utóbb ne kerüljön moziba.
hirdetés

The Paperboy
Mi ez? A ’90-es évek közepén a Ments meg, Uram!, Az utolsó tánc és Az igazság napja című drámákban izgulhattunk, hogy a bennük szereplő halálraítélt vajon megmenekül-e. Akkoriban íródott Pete Dexter (a szerző egyetlen nálunk megjelent könyve: Ami jár, az jár) regénye is, a hasonló témájú The Paperboy, mely majd’ két évtizednyi késéssel került mozivászonra. A szüzsé szerint a gyilkosság miatt halálra ítélt férfi (Cusack) ügyében egy riporter (McConaughey) és öccse (Efron) kezd nyomozásba.
Kik ezek? Lee Daniels, az Oscar-kedvenc Precious után ezúttal Zac Efron, Nicole Kidman, John Cusack és Matthew McConaughey főszereplésével dolgozhatott, a novemberre kitűzött amerikai premierdátum pedig azt jelzi, hogy a stúdió bízik az amerikai díjesőben.
Felhajtás és hazai pálya: A rendező előző filmje nagyon későn jutott el a hazai mozikba és csúnyán leszerepelt, de a sztárok ezúttal bizakodásra adnak okot.

Killing Them Softly
Mi ez? George V. Higgins 1974-es regényének filmváltozata, melyben Brad Pitt rosszarcú – vajh lehetséges-e ez egyáltalán?! – gengsztert játszik. Miután egy, a maffia által felügyelt pókermeccsről jelentős lóvét rabolnak el, az ügyet tisztázandó Jackie Cogant (Pitt) kérik fel az ügyben való eljárásra.
Kik ezek? Az ausztrál Andrew Dominik a Chopper – A kegyetlen című mozijával hívta fel magára a figyelmet (és sztárt csinált Eric Banából). Az egészen remek Jesse James meggyilkolását már jóval nagyobb költségvetésből és befutott nevekkel forgatta, de a lassú folyású western nem találta meg a közönségét. A Killing Them Softlyban ismét Brad Pitt a húzónév, de láthatjuk James Gandolfinit és Ray Liottát is.
Felhajtás és hazai pálya: A filmnek van hazai forgalmazója és idén mozikba kerül, de csak az év második felében (az amerikai premier szeptember végén lesz).









vissza
vissza a lap tetejére | nyomtatható változat



 
 
Színház | Mozi | Zene | Art | Családi | Könyv | Gasztro
Kapcsolat | Impresszum | Előfizetés | Médiaajánlat
2009-2023 Copyright © Pesti Műsor