Impresszum | Előfizetés  
  2024. május 3., péntek
Tímea, Irma

 
 
Nyomtatható változat
Kritika (3)
Egy hölgy Párizsban
2013-03. szám / GI

Léteznek olyan filmek, amik nem szólnak semmiről, pontosabban: minimális a tétjük, de jól esik nézni őket. Az észt forgatókönyvíró-rendező, Ilmar Raag Egy hölgy Párizsban című alkotása ilyen.
Raag mintha elfáradt volna az olyan súlyos, fiatalokat érintő drá­mák­ban, mint a durva megaláztatásoktól iskolai lövöldözővé válás (Az osztály) vagy a bűnözésbe sodródás (Itt voltam), és szeretett volna egy könnyű hangvételű, nem túl bonyolult, pihentető filmet készíteni.
A francia–belga–észt koprodukcióban tavaly forgatott filmje „lightos”, európai környezetbe helyezett Miss Daisy sofőrje, amiben a Morgan Freeman alakította házi-kocsist otthoni gondozónőre (Laine Mägi) változtatják, a zsörtölődő öreghölgy szerepébe Jessica Tandy helyébe Jeanne Moreau lépett, az aggódó unokaöcsöt játszó Dan Aykroydot pedig egy házibarátra (Patrick Pineau) cserélték. S az igazi drámát kilúgozták. Konfliktusok persze akadnak, hiszen az otthon gondozott anya halála után párizsi háziápolói munkára rábólintó, tallinni Anne (Mägi) és a felügyeletére bízott idős, mogorva Frida (Moreau) között sűrű a levegő. Főleg az öreg lady gorombáskodik, és igyekszik el­haj­ta­ni a lakásából az észt asszonyt. Mint kiderül – és mint nyilvánvaló – férfi rejlik a dologban: az állással Anne-t megbízó Stéphane (Pineau) régebben Frida szeretője volt, aki iszonyúan féltékeny minden nőnemű lényre, akinek a férfihez köze van. S jól érzi ezt a közt, Anne és Stéphane között finoman megindul valami közeledésféle…
Az Egy hölgy Párizsban lényege röviden összefoglalható: a vénülő szerető azt akarja, hogy a váratlan felbukkanó konkurencia minél gyorsabban távozzon, a férfi azonban nem szeretné, és igyekszik minden erejével maradásra bírni. A szerelem már csak ilyen, életkortól függetlenül kisajátító természetű. A film érdeme, hogyha mélységében nem is, de ezt a szerelmi jellemzőt fel tudja villantani. A kékes, kissé lebegő külső és belső képek illeszkednek a finomra hangoláshoz, de tagadhatatlan, Raag filmjének legnagyobb érdeme, hogy sikerült játékba vinni a még aktív, idén januárban 85. évét betöltő francia filmlegendát, Jeanne Moreau-t. Az Egy hölgy Párizsban sima kis mozi, kockázatmentes, de szívnek és szemnek kellemes.

Egy hölgy Párizsban (12)
(Une Estonienne a Paris)
hirdetés

Francia–belga–észt, feliratos film
Rendező: Ilmar Raag
Főszereplők: Jeanne Moreau, Laine Mägi, Patrick Pineau
94 perc
Forgalmazó: Cirko Film – Másképp Alapítvány
Bemutató: 04. 04.

vissza
vissza a lap tetejére | nyomtatható változat



 
 
Színház | Mozi | Zene | Art | Családi | Könyv | Gasztro
Kapcsolat | Impresszum | Előfizetés | Médiaajánlat
2009-2023 Copyright © Pesti Műsor