Impresszum | Előfizetés  
  2024. május 4., szombat
Mónika, Flórián

 
 
Nyomtatható változat
Kritika (2)
Carrie
2013-10. szám / DD

Brian De Palma 1976-os Carrie-je tökéletes keveréke volt egy misztikus horrorfilmnek és egy Szom­szédok-epizódnak, épp ez a hétköznapiság, lazaság volt az ereje, ahogy a kamera úgy bóklászik az amerikai kisvárosi közegben, mint egy eltévedt kutya. Ebből is fakadt a „veled is megtörténhet” effektus ereje, s emiatt is lett tétje a dolognak.
Kimberly Peirce majd’ 40 évvel későbbi verziója viszont teljesen más utat választ, és az őrült anya ál­tal otthon terrorizált, az iskolatársai által megalázott, természetfeletti képességekkel rendelkező lány tör­té­ne­tét feldúsította a horroriskola szabályai szerint. Chloe Grace Moretz és Julianne Moore jó választásnak tűntek, de, bár remekül mutatnak, igazából nincs szükség rájuk. Túl dizájnos ez a horror ahhoz, hogy a min­den­napiságot, a szörcsögve elfogyó milkshake-ek hétköznapi ízét átadja, így marad egy színes-szélesvásznú bosszútörténet szépen fo­tog­ra­fált esendőséggel és kicsinyességgel, amit így nem lehet elhinni. És ha nem hiteles semmi, csak a neobarokk látványelemek maradnak (az olykor már önparódiába hajló pillanatok mellett) – a számítógépes szekció büszkén mutogatja majd a következő megrendelőnek re­fe­ren­ciaként. Egy elfojtás került az alapanyag lélektanilag gazdag maté­riá­já­nak helyébe: az ásításé.

Carrie (18)
Amerikai, feliratos film
Rendező: Kimberly Peirce
hirdetés

Főszereplők: Chloe Grace Moretz, Julianne Moore, Judy Greer
100 perc
Forgalmazó: Fórum Hungary
Már a mozikban

vissza
vissza a lap tetejére | nyomtatható változat



 
 
Színház | Mozi | Zene | Art | Családi | Könyv | Gasztro
Kapcsolat | Impresszum | Előfizetés | Médiaajánlat
2009-2023 Copyright © Pesti Műsor